2015. március 1., vasárnap

Fehér háló /első rész

Álmokat kergetünk! Gondolom nem csak én vagyok így , hanem van pár sorstársam köztetek.
Én azok közül való vagyok, aki kitalálok valamit és azonnal szeretném megvalósítani. De az élet sajnos nem ilyen. Rengeteg akadályt gördít elénk. Ez benne a kihívás! Meg kell oldanunk a problémáinkat.
  Régóta figyelem a lakberendezési magazinokat, több százezer képet nézegettem, gyűjtögettem, mert régi álmom, hogy fehér , kopott hálószobám legyen. Na , az első akadályok itt kezdődnek, ha valakinek olyan párja van, aki rühelli ezeket a dolgokat és főleg azt, ami egy átalakítással jár.
  De én nem tartozom ezek közé! Az én párom mindenben benne van, sőt ő az, aki az itt bemutatott bútordarabokat mind megtalálta ilyen-olyan hirdetésekben, hazahozta, ha szükség volt rá javította. Az én dolgom csak a festés, díszítés.
 Az évek folyamán elég sok könyv összegyűlt a családunkban, amit  általában polcikon tartottunk. Hadd ne mondjam, hogy , ha minden nap nem porronggyal szaladgálok a házban akkor bizony eléggé tudnak porosodni. Amióta az András szobáját átalakítottam és kikerültek a fenyőpolcok, szegény könyveknek egy része a gyönyörű vitrinbe került ( mivel máshol nem volt hely), ami miatt kaptam is kritikát bőven a "festéktestvéreimtől" :) Ideiglenes megoldás volt, igaz több hónapig tartott, de sajnos nem megy minden könnyen!!! Tehát a szürke szoba elkészülte után ráálltunk a könyves szekrények keresésére. Mivel nincsen nappalink, mert a" nappaljainkat" a munkahelyen, meg a konyhában töltjük, ezért kitaláltuk, hogy a hálószobába fogunk tenni egy nagy könyves szekrényt, ha találunk és akkor minden könyvet végre egy helyre pakolhatunk.
 Az első szekrény nem könyves lett, hanem egy hatalmas kombinált szekrény hajlított ajtókkal , egy rengeteg fából készült darab. A kedves páromnak szerelem volt első látásra. El kellett menni érte az alföldre, egy tanyára, ahol megtudtuk, hogy egy tanító házaspár tulajdonát képezte valamikor.
Elhoztuk, rengeteget dolgoztunk vele, a cipekedésről nem is beszélve!
És ime az ominózus darab!!
 Egyelőre az udvaron kapott helyet.


 A tetején található korona-szerű betétre egy mintát készítettem stencillel és struktúrpasztával.



Az első réteg után így nézett ki.
  Mivel voltak kisebb-nagyobb sérülések a furníron, ezért az első réteg után lakkoznom kellet vízbázisú lakkal, hogy ne üssenek át a foltok a festéken.




 Sikerült. Nem lett foltos a második réteg után, úgy, hogy nyugodtan csiszolhattam, majd waxoltam és sok segítséggel bevittük a hálóba.



persze még mindig nem a végleges helyén van,  de amíg ő fehérszik egyedül, addig ő az úr!







 folyt.köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése